21 Aralık 2012 Cuma

Koleksiyon



Koleksiyonculuk

       Evet...Çok farklı kategorilerde ve alanlarda koleksiyon yapmanız mümkün.Pul,kağıt paralar,madeni paralar,şişe kapakları,telefon kartları,banka kartları vs. ama şunu baştan söylemeliyim bu işi çok sevmeniz gerekmekte çünkü eğer bir koleksiyona sahip olacaksanız hem fazlaca bir emek sarf edeceksiniz hem de yüklü miktarda bir para harcayacaksınız.Ayrıca çevrenizden(çok büyük ihtimalle)olumsuz tepkilerle ve yorumlarla karşılaşacaksınız.




       Ben bir madeni para koleksiyonuna sahibim ve bu hobiyi ortalama 5 yıldır yapmaktayım.Sizlere tavsiyem bir koleksiyona başlayacaksanız öncelikle yapmak istediğiniz şeyin sınırlarını belirlemeniz ve ona göre bir bütçe ayarlamanızdır. Ben bu önemli noktaya dikkat etmeden başlamıştım madeni para koleksiyonuna lakin zamanla kendime bir alan ve sınır çizmem gerektiğini farkettim. Şu an Sovyetler Birliği madeni para koleksiyonuna sahibim.Önceden toplamış olduğum farklı ülke paraları da cabası.Madeni para koleksiyonculuğunu o kadar çok sevmekteyim ki hemen hemen her gün internetten koleksiyonuma katabileceğim paraları araştırmaktayım.Ha bu paraları nereden bulabiliriz diyorsanız başta gittigidiyor olmak üzere çeşitli internet üzerinden satış yapan sitelere bakabilirsiniz.Ayrıca yurt dışından alım yapacaksanız kesinlikle ebay'i tavsiye ederim.Çok sayıda madeni para satışı yapan üyeye sahip ve bu üyeler size her konuda(koleksiyon)yardım edebilmektedirler.Bir de buradan koleksiyonunuza çok nadir parçalar ekleyebilirsiniz ve de oldukça uygun fiyata.İnternetten değilde antikacı tarzı dükkanlardan alışveriş yapmak istiyorsanız bu konuda pek bir tavsiyede bulunamayacağım çünkü bu dükkanlarda fiyatlar internete kıyasla inanılmaz derecede farklı.Eğer siz de benim gibi öğrenciyseniz internetten alışveriş yapmanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.